Myynti
Kuten muutakin työelämää, niin myös myyntiä muuttaa digitaalisuus ja automatisointi. Tietoa on saatavilla ja sitä pitää osata hyödyntää riittävästi, niin asiakkaan kuin palveluntarjoajan. Tiedon helppo saaminen on tehnyt ostamisesta ja myynnistä entistä läpinäkyvämpää. Kaikesta tiedosta ja digitaalisuudesta huolimatta, (B2B)-myynnistä ei katoa mihinkään yhteyden rakentaminen ihmisiin sekä asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen. Uusien asiakkaiden hankinta on edelleen tärkeässä roolissa ja tämä vaatii rohkeutta ja systemaattisuutta myös kokeneilta myyjiltä. Myyntiprosessien perustyökalut (kuunteleminen, kysyminen ja ratkaisujen esittäminen) tulee olla myyjän vahvoja perustyökaluja tulevaisuudessakin.
Teknologia ja tiedon saannin helppous ei tuo onnea, vaan ennen kaikkea myyjän tulee tänä päivänä osata "hurmata" asiakas entistä nopeammin. Myyjänä meidän tulee tänä päivänä pystyä herättämään luottamus edustamaamme yritykseen ja itseemme mahdollisimman nopeasti. Tämä vaatii myyjältä erittäin hyviä vuorovaikutustaitoja ja käyttäytymisen ymmärtämistä, unohtamatta oman mielen johtamista haastavissakin myyntitilanteissa.
Myyjänä mitä paremmin tunnemme itsemme, sitä paremmin pystymme peilaamaan käyttäytymistämme toisiin ihmisiin. Hyvien myyntitaitojen lisäksi tarvitsemme hyvää itsetuntemusta, joka auttaa meitä hyödyntämään myynnin työkaluja maksimaalisesti sekä tunnistamaan oma tapamme reagoida haastavissa tilanteissa, sekä tunnistamaan oma, luontainen tapamme rakentaa luottamusta.
Parhaimmillaan hyvällä myyntityöllä rakennetaan vuosikymmeniä kestäviä menestystarinoita ja nämä tarinat syntyvät ihmisten välillä!
Ota yhteyttä Tina!